ERA ȘI TIMPUL CA OAMENII SECOND-HAND SĂ OBSERVE POSIBILUL CU CAPUL ÎN JOS PENTRU A PUTEA AJUNGE LA VRAIȘTE ÎN FIECARE DIMINEAȚĂ (AR FI MAI DE ÎNȚELES O NOUĂ ENERGIE)
# După femeia măritată cu propriul cîine și femeia măritată cu un copac (care între timp a și divorțat), o femeie s-a măritat acum cu o hologramă. Era și timpul ca, după viața animalelor și a copacilor, omenirea să distrugă și viața hologramelor. (M. C.)
# Pentru că cei din generația Z au pierdut contactul cu vremurile în care oamenii își trăiau poveștile amoroase pe bune și își consumă în totalitate relațiile pe platformele de social media, se pare că sînt și mai predispuși la a experimenta „relații toxice și abuzive”. Fără a ne întreba cum se poate întîmpla asta, se pare că sociologii au constatat, potrivit unui articol publicat în The Independent, că un nou trend a luat naștere în rîndul tinerilor din generația Z, și anume fenomenul de „boysober”. Un fel de viață de eunuc în care oamenii nu se gîndesc decît la sine și refuză activ să aibă relații de orice fel cu alții – cu alte cuvinte, o viață neprihănită, fără de păcat. (I. M.)
# În China a apărut o nouă modă comercială: pe platforme online de vînzare-cumpărare a obiectelor second-hand, angajații chinezi își scot la „vînzare” slujbele, șefii și colegii. Potrivit presei chineze, anunțurile includ „șefi enervanți”, „slujbe proaste” și „colegi detestabili”, iar prețurile variază între 4 și 9 yuani (2 și 5 lei). (S. G.)
# În Spania, un funcționar public a chiulit de la serviciu șase ani, fără ca nimeni să observe. El a fost descoperit abia cînd trebuia să i se înmîneze un premiu pentru îndelungata sa activitate la stația de epurare a apei, unde fusese angajat. Omul a spus că nu i s-a dat nimic de făcut, așa că el nu s-a mai dus la lucru. (A. M. S.)
# O dubă cu înghețată a fost luată de valurile mareei pe o plajă din Marea Britanie. Oamenii aflați pe plajă s-au mobilizat imediat și au făcut tot posibilul s-o readucă la mal, însă n-au reușit. Cu toate astea, șoferul dubei scosese produsele înainte, evitînd astfel o reală tragedie gurmandă. (S. G.)
# V-am spus de atîtea ori să nu vă dați în rollercoaster! Nu v-am spus? Mă mir, pentru că spun asta tot timpul prietenilor care merg în parcuri de distracție sau, mai neaoș, prin bîlciuri. Scrînciob, da; rollercoaster, nu! O știre groaznică a venit zilele trecute dintr-un parc de distracții amenajat undeva în statul american Wisconsin. Trenulețul care mergea cu viteză în sus și-n jos, răsucindu-se ca un fel de vierme disperat, s-a blocat într-o curbă la mare înălțime, într-o poziție în care șapte pasageri, dintre care patru copii, au rămas cu capul în jos. Intervenția echipelor de urgență a fost rapidă, dar lucrul la eliberarea și aducerea pasagerilor pe sol, în siguranță, a durat cam trei ore. Să stai atîta timp cu capul în jos, prins în chingi, nu e deloc o distracție, chiar dacă se întîmplă într-un parc de distracții, veți recunoaște. Să nu ziceți că nu v-am spus! (S. V.)
# După ce a căzut cu mașina într-o rîpă, un bărbat de 60 de ani din statul american Oregon a fost salvat de unul dintre cei patru cîini ai săi. Acesta, pe numele lui Blue, a alergat prin sălbăticie peste șase kilometri pînă la campingul unde se afla restul familiei și a alertat-o, conducînd-o ulterior pînă la locul accidentului. Cînd au ajuns, omul era în viață, dar rămăsese blocat la aproape 100 de metri de punctul prăbușirii. A fost scos de acolo cu ajutorul autorităților, care au fost nevoite să taie vegetația cu o drujbă pentru a putea ajunge la el. La 12 ore după ce căzuse în rîpă, bărbatul a primit ajutor la fața locului și a fost ulterior transportat cu un elicopter. În tot acest timp, ceilalți trei cîini, răniți și ei, rămăseseră lîngă el. Declară că nu se miră de curajul lui Blue, care cunoștea foarte bine zona și nu avea probleme să se orienteze singur spre casă sau să-l găsească oriunde. Despre cîini, spune că sînt cu adevărat cei mai buni prieteni ai lui. (A. A. D.)
# Pe un site relativ serios am citit că nu ştiu ce specialişti de la Universitatea Kingstone din Londra recomandă „să nu-ţi faci patul dimineaţa”, așa cum te-a învățat mama, din mai multe motive, „unele legate de sănătatea fizică, altele de cea mintală”. Se invocă acarienii și particulele de praf care ar putea fi stîrnite, și așa mai departe. Chiar dacă nu e foarte clar ce se înțelege exact prin „a face patul”, e clar că mulți copii și tineri vor putea folosi imediat acest studiu drept argument pentru a-și lăsa cearceafurile vraiște în fiecare dimineață. Aici s-ar putea să avem însă de-a face cu un paradox similar celui atribuit cretanului Epimenide, potrivit căruia „toți cretanii sînt mincinoși”. Amintiții cercetători au fost probabil obligați de părinții lor să-și facă patul în fiecare dimineață, fiindcă pe atunci studiul cu pricina nu exista. Dacă studiul e corect, această activitate din copilărie le-ar fi putut afecta sănătatea mintală respectivilor cercetători, ceea ce înseamnă că studiul lor nu poate fi luat în serios. Prin urmare, nefiind un studiu corect, rezultă că a-ți face patul nu duce neapărat la probleme fizice și mintale, deci cercetătorii au toate șansele să nu fi fost afectați, iar studiul lor să fie corect. Dar asta înseamnă, din nou, că au fost afectați… Cum ieșim din paradoxul asta? Poate numai dacă ne apucăm să facem patul. (A. M.)
# De curînd, un bărbat a intrat în mod deliberat cu un camion într-o biserică din oraşul Brunn am Gebirge. Potrivit informaţiilor, bărbatul în vîrstă de 32 de ani, cetăţean român, nu s-a opus arestării şi a susţinut că biserica i-a ruinat viaţa. Dacă omul s-ar fi supărat pe cîrciumă și pe jocurile de noroc ar fi fost mai de înțeles. (A. M. S.)
# De la Infocons, o nouă listă de produse periculoase care circulă pe piețele europene: „Next – pernă gri pentru spătar din lînă”. „Superfit – sandale albastre cu textură verde, talpă gri, elemente de fixare Velcro, aplicație tractor”. „Spirit Motors Johnny B Glove – mănuși scurte maro-negru din piele de capră pentru motocicletă”. „Glicemille – cremă hrănitoare pentru tocuri crăpate”. „Costume National – apă de parfum”. „Cera di cupra – cremă de față promovată ca anti-îmbătrînire”. „Euphoria – cartușe de țigară electronică fără nicotină care conțin canabidiol”. „Beauty Girl – două păpuși din plastic cu accesorii”. „Fiestas Guirca – costum oriental dansator elegant-rochie realizat din țesătură mov cu decorațiuni de bijuterii din plastic.” „My other me – MOM – costum de iepure roz. Are o acoperire pentru cap, o salopetă cu pompom (sic!) alb detașabil și papuci. Capota are două pompe pentru a umfla urechile.” Și, în sfîrșit, „Apă de toaletă Jamè” – un produs pe care nu ar trebui să îl folosiți niciodată; jamais! (M. P.)
# Nume de firme din Tîrgoviște, într-o selecție care se va întinde pe trei săptămîni: Aprozarul Solidar SRL, Dizainărie Cu Dichis SRL, Bokassa SRL, Tatli Gulumse SRL, Pauza De Bucurie SRL, Sprînceană C Și O Com SRL, Infinit Services SRL, Pizzeria La Grasu SRL, Apex Matrix SRL, Corespunzător SRL, Dâmbovița Publicistică SRL, Ciorapul SRL, Human Voice Revolution SRL, Portocala Năzdrăvană SRL, Agresiv Jet SRL, Homer SRL, Big Geo Bobeică SRL, Studii Apă SRL, La Laura Porțelan SRL, Miana Pluma SRL, Ciuciuc Mariale Dinamic SRL, Pasta Box SRL, Deedee And Minidee SRL, Micșunica SRL, Mușețica SRL, Gălbioara Impex SRL, Senzual SRL, Dublu Doi Cinci SRL, Fabrica De Sicrie SRL, Împovăratul SRL, Stellar Capital SRL, Suflete Gemene SRL, Caracter Concret SRL, Transversal SRL, Unicornul Cu Sclipici SRL, Favoris Zicmaro SRL, Generația Fără Șefi SRL, Uno Prieten SRL, Toateșidetoatepentrutoți SRL, Gloria Pro Deo SRL, Salcie SRL, Mirific Funerare SRL, Celest Memorial SRL, Misterio Kroe SRL, Doza De Energie SRL, Două Patru Roți SRL, Venera Pisi SRL, Balcanic Vector SRL, Iguana SRL, Ada Atomic Scorpion SRL, Stilul Lupului SRL, Ager Pentru Tine SRL, Vești Bune SRL, Savoare SRL, Flota Încredere SRL, Temelia SRL, Digital Mental SRL, Intoxicated SRL, Obiceiuri Internaționale SRL, Paradox Fylyp SRL, Necesar Electric SRL, Acuz SRL, Eternity Ziar SRL, Perne Uriașe SRL. (D. S.)
Foto: M. Pleșu
Ș.M. Georgescu