Rugina „Epocii de aur”
În acest Dosar ne-am întrebat care sînt miturile ce distorsionează în mentalul colectiv realitatea comunistă.
În acest Dosar ne-am întrebat care sînt miturile ce distorsionează în mentalul colectiv realitatea comunistă.
Propaganda oficială – infiltrată cu elemente dacomane, protocroniste – s-a insinuat pregnant înainte de 1989 prin intermediul culturii de masă, al artelor, al literaturii și cinematografiei.
Evidențiază ponderea mare a concetățenilor noștri care consideră că politicile lui Ceaușescu au contribuit la dezvoltarea țării.
Proporţiile poluării erau cunoscute de către comuniști, dar nu le-a păsat nici de mediu, nici de oameni.
Efectele acestei politici draconice de rambursare a datoriei externe au reflectat orgoliul și ambiția regimului comunist de a da o lecție piețelor financiare internaționale.
Una dintre cele mai întîlnite confuzii în mintea oamenilor este aceea dintre naționalism și patriotism.
Politica externă a anilor Ceaușescu rămîne interesantă pentru istoric, dar realmente independentă ea nu a fost niciodată.
Amorul pare că a suscitat dezbateri în jurul unor mese la care anticii încercau să deslușească toate sensurile posibile pe care le are îndrăgostirea.
Scena nocturnă imaginată de Platon în Symposion este familiară timpului său: un banchet, adică o reuniune dedicată exclusiv plăcerii de a bea împreună.
Oferind inițiaților decodificări ce pun într-o lumină aparte seducția, sentimentele, viața: citiți cuvîntului Roma invers!
În genere, totuși, poeții-mangafa se cam codesc să scrie versuri taman despre bibici.
Erosul nu este nici amor, nici afecțiune, nici atașament, nici pasiune, ci ceva mai profund, mai tainic și mai misterios.
Măritișul era mai degrabă o alianță între familii, adică mai mult o strategie decît o taină spirituală.
Aceste studii științifice demonstrează că dragostea pasională poate genera cea mai teribilă dependență.
Facebook-ul pune oamenii în contact și facilitează îndrăgosteli pe sate sau prin localități mai îndepărtate.
Studiile de criminologie identifică trei abordări diferite ale legiuitorilor naționali față de munca sexuală și, în speță, prostituție.
Ideile, tendințele, comportamentele și propunerile aparent noi care se vîntură prin lume sînt de natură să ne îngrijoreze.
Inițial, reformă era și de bine, și de rău; însemna și schimbare, și rezistență la schimbare.
Două întrebări dramatice se pun: asistăm la un nou atac major asupra modernității democratic-liberale?
Cuvîntul-cheie, cînd vine vorba de avangarde, este atunci acela de transgresiune, care surprinde voinţa de a şoca a artistului.
România ajunsese una dintre țările cu cei mai puțini studenți raportat la întreaga populație nu numai în Europa, ci în întreaga lume.
Noul pare cu putință, în cultura noastră, doar ca simulare și formă fără fond, iar vechiul pare cu putință doar ca demagogie modernistă.
E un fel de sare în bucate din povestea clasică sau, din contra, o pulsiune incontrolabilă, care ne tulbură judecata?
Te uiți la pasiunea unui erou și jinduiești să o trăiești pe propria piele.
Pasiunea este considerată un mobil care focalizează motivația și dirijează eforturile noastre pentru perioade lungi de timp.
Adolescenții simt sinceritatea sau nesinceritatea ca nimeni altcineva, au un radar special.
Un politician trebuie să aibă trei calități ca să fie ce trebuie: pasiune, simțul responsabilității și simțul proporției.
Cinema-ul va rămîne, mereu, un depozitar al patimilor stăpînite îndelung, din cauza datoriei, vremurilor potrivnice și războiului.
Nu prea există angajator sau recrutor care să creadă că un om poate fi într-un fel la job și cu totul altfel în rest.
Cel mai mare izvor al nefericirii din lume pare a fi imposibilitatea de a trăi din pasiunile noastre.
Dialogul în sine nu mai este un schimb de replici între doi sau mai mulți interlocutori, tinde să se transforme într-un monolog.
Vom permite tehnologiei să transforme în continuare dialogul într-un monolog din ce în ce mai steril și mai superficial?
Discutăm pentru a argumenta, adică a lupta cu celălalt pentru putere şi influenţă în sensul cel mai concret.
Cred că jurnalistul nu trebuie să poarte bocanci. Cu atît mai puțin să intre cu ei în sufletul oamenilor.
Dialogul este despre a vorbi, despre a fi onest și vulnerabil, dar și despre a asculta, despre a fi prezent în povestea celuilalt.
Terapia este, în esență, un dialog în care clientul își exprimă gîndurile, emoțiile și preocupările.
În românește, un talahon ar fi un băiat de cartier, un fraier sau un șmecher.
În jocul social al autonomiei universitare de astăzi, trebuie să protejezi permanent adevărul.
America nu va mai fi ceea ce a fost pînă acum. Și nu va fi bine, nici pentru ea și nici pentru noi, lumea occidentală.
Autonomie – relativă neatîrnare; relativă independență; faptul de a se cîrmui după propriile sale legi.
Cînd auzi de izolare și autarhie în lumea actuală ar trebui să te întrebi îndată dacă acest fel de sistem economic mai funcționează pe undeva la nivel statal.
Fabricarea de armament, construcția navelor și a căilor ferate au fost elemente centrale ale Mișcării.