LA ZI ÎN CULTURĂ

Exerciții de învățare prin contact

Exerciții de învățare prin contact

Tadeusz Kantor are ceva de artist primordial în fața lumii pe care o ghidează cu grijă, punct cu punct.

„Cîte povești poți spune pentru a te înțelege?” – interviu cu scriitoarea Iulia IORDAN & ilustratoarea Oana ISPIR –

„Cîte povești poți spune pentru a te înțelege?” – interviu cu scriitoarea Iulia IORDAN & ilustratoarea Oana ISPIR –

De aceea, am căutat ca textele să reprezinte cît mai autentic toate vocile implicate în acest proces.

„Experiența de a fi în viață a devenit foarte prețioasă” – interviu cu artista Codruța CERNEA –

„Experiența de a fi în viață a devenit foarte prețioasă” – interviu cu artista Codruța CERNEA –

„Actul de a picta în sine mi se pare o bună metaforă pentru cum îmi place să trăiesc.”

Consolările muzicii & ale literaturii

Consolările muzicii & ale literaturii

În mare parte din Jurnal, Sebastian aşteaptă ziua cea mare în care Ionescu, Eliade, Cioran şi Petrescu îşi vor arunca legăturile de la ochi şi vor îmbrăţişa din nou umanismul.

„Atelierul meu este ca o sală de operații” – interviu cu artistul vizual Adrian GHENIE –

„Atelierul meu este ca o sală de operații” – interviu cu artistul vizual Adrian GHENIE –

Trebuie să mă indispună atelierul ca să pot lucra în el. Lucrez și am plecat.

„România a schimbat cursul vieţii mele de scriitor” – interviu cu scriitorul Paul BAILEY –

„România a schimbat cursul vieţii mele de scriitor” – interviu cu scriitorul Paul BAILEY –

Am citit Despre clovni imediat ce am ajuns acasă după prima mea vizită în România.

„…după Berlin încolo, nu prea există pentru Europa occidentală spațiul cultural estic” – interviu cu editorul Gheorghe ERIZANU

„…după Berlin încolo, nu prea există pentru Europa occidentală spațiul cultural estic” – interviu cu editorul Gheorghe ERIZANU

Eu sînt optimist și cred în continuare că literatura română produce opere bune pentru export.

„Toate poveștile din film le-am regăsit în istoria mea”  – interviu cu actrița Emilia DOBRIN –

„Toate poveștile din film le-am regăsit în istoria mea” – interviu cu actrița Emilia DOBRIN –

Da, cu oameni aduși, cu tot tacîmul.

„Este un tur de forţă să scrii şi să fii şi fericit” – interviu cu Gabriela MELINESCU –

„Este un tur de forţă să scrii şi să fii şi fericit” – interviu cu Gabriela MELINESCU –

Multă lume încă nu ştie că, de fapt, eu am plecat legal din România

 Arturo, omul care a traversat Marele Război pe sîrmă

Arturo, omul care a traversat Marele Război pe sîrmă

Adevărul este că acest personaj a existat cu adevărat și a purtat acest nume, cam bizar, ce‐i drept, Strohschneider, adică „tăietor de paie“.

„«Ei n-au curajul să se distrugă, îmi spunea odată Miriam»“ – interviu cu dramaturgul Mihaela MICHAILOV –

„«Ei n-au curajul să se distrugă, îmi spunea odată Miriam»“ – interviu cu dramaturgul Mihaela MICHAILOV –

Miriam Răducanu a creat protocoale de învățare creativă

Livia ȘTEFAN & Cătălin CEAUȘOGLU - Despre fațetele unei libertăți iluzorii

Livia ȘTEFAN & Cătălin CEAUȘOGLU - Despre fațetele unei libertăți iluzorii

Kyuka e un film sensibil și intim, ce zici?

„Și în suferință există frumusețe“  – interviu cu muzicianul J. BERNARDT –

„Și în suferință există frumusețe“ – interviu cu muzicianul J. BERNARDT –

De-a lungul anilor, am încercat ca, atunci cînd nu sînt în turneu, să am o viață cît se poate de obișnuită.

„Plutește o tristețe pe fețele oamenilor”  – interviu cu fotograful Petruț CĂLINESCU –

„Plutește o tristețe pe fețele oamenilor” – interviu cu fotograful Petruț CĂLINESCU –

Proiectul „Marea Neagră“ a început în 2010 cu o călătorie de patru luni prin țările din jurul Mării Negre.

„Arta a fost mereu împotriva sistemului” – interviu cu actorul Vlad Ionuț POPESCU –

„Arta a fost mereu împotriva sistemului” – interviu cu actorul Vlad Ionuț POPESCU –

„Este foarte ușor să denaturezi realitatea în meseria asta. Chiar și UNATC-ul creează iluzii, de foarte multe ori, din păcate.”

„Thriller poate să facă oricine” – interviu cu regizorul Andrei CREȚULESCU –

„Thriller poate să facă oricine” – interviu cu regizorul Andrei CREȚULESCU –

„Filmele nu trebuie să transmită mesaje. Dacă vrei mesaje, te duci matale la poștă”.

„Îmi plac accidentele și imperfecțiunile” – interviu cu fotograful Jim HERRINGTON –

„Îmi plac accidentele și imperfecțiunile” – interviu cu fotograful Jim HERRINGTON –

Nu mă pricep la jocul cu „favoritele”, dar în acest moment, cînd îți răspund la întrebări, chiar la miezul nopții, aș zice că mi-ar plăcea să intru într-o fotografie cu Bettie Page realizată de Irving Klaw.

„Nu rațiunea și poezia conduc lumea, dar acestea o fac viabilă” – interviu cu ilustratorul Emmanuel GUIBERT –

„Nu rațiunea și poezia conduc lumea, dar acestea o fac viabilă” – interviu cu ilustratorul Emmanuel GUIBERT –

Folosind îmbinarea dintre fotografie și bandă desenată, cartea dezvăluie efectele devastatoare ale războiului, precum și curajul medicilor care salvează vieți.

 Game design educațional

Game design educațional

Corporațiile propun o paletă largă de astfel de activități

„Scenariul are reguli, literatura nu prea are” – interviu cu scriitoarea Cecilia ȘTEFĂNESCU –

„Scenariul are reguli, literatura nu prea are” – interviu cu scriitoarea Cecilia ȘTEFĂNESCU –

În mod ciudat, vara, Bucureștiul nu e foarte diferit de orașul în care am crescut cînd eram mică.

„Muzică cubaneză înseamnă interacțiune, dans, rîs” – interviu cu muzicianul Ariel BENGUEZ –

„Muzică cubaneză înseamnă interacțiune, dans, rîs” – interviu cu muzicianul Ariel BENGUEZ –

Încercăm să oferim Cuba din diverse dimensiuni, din diverse senzații.

„Fiecare proiect pune o cărămidă la capitolul încredere” – interviu cu actorul Alex CĂLIN –

„Fiecare proiect pune o cărămidă la capitolul încredere” – interviu cu actorul Alex CĂLIN –

Drumul acesta surprinzător pentru cei din jurul meu, de la o facultate la alta, a fost presărat cu niște spectacole bune

„ŞI festival”, evenimentul de la malul mării care ia pulsul tinerei generaţii

„ŞI festival”, evenimentul de la malul mării care ia pulsul tinerei generaţii

Un omagiu în memoria unui mare artist este şi Festivalul de Teatru şi Film „Şerban Ionescu“

„Am lucrat foarte mult ca să reuşim să avem o poveste credibilă” – interviu cu regizorii Horia CUCUTĂ și George ve GANÆAARD –

„Am lucrat foarte mult ca să reuşim să avem o poveste credibilă” – interviu cu regizorii Horia CUCUTĂ și George ve GANÆAARD –

Cînd am scris outline-ul filmului, am lucrat foarte mult ca să reuşim să avem o poveste credibilă care poate fi confundată cu realitatea

 „Pînă la la sfîrșitul secolului al XIX-lea, firele textile au fost vopsite doar cu coloranți naturali” – interviu cu cercetătoarea Irina PETROVICIU –

„Pînă la la sfîrșitul secolului al XIX-lea, firele textile au fost vopsite doar cu coloranți naturali” – interviu cu cercetătoarea Irina PETROVICIU –

În paralel cu facultatea am urmat cursuri de arte decorative la Școala Populară de Arte.

„La Gărîna am făcut și cultură, și educație, și turism” – interviu cu Marius GIURA –

„La Gărîna am făcut și cultură, și educație, și turism” – interviu cu Marius GIURA –

Esbjörn Svensson Trio au fost un fenomen neegalat.

„A fost un traseu lung, deloc facil și foarte profund“ – interviu cu Isabela TENT și Irina MALCEA

„A fost un traseu lung, deloc facil și foarte profund“ – interviu cu Isabela TENT și Irina MALCEA

Între mine și Alice au existat cîteva lucruri în comun.

Despre Zilele Arhitecturii Balneare la Govora – interviu cu Ștefania TÎRCĂ, Radu TÎRCĂ & Irina LECA –

Despre Zilele Arhitecturii Balneare la Govora – interviu cu Ștefania TÎRCĂ, Radu TÎRCĂ & Irina LECA –

Următorul nostru țel vine tocmai în susținerea acestui demers: ne dorim să înființăm un atelier de restaurare și o bancă de materiale, cu ajutorul căreia să dăm o mînă de ajutor atît în ceea ce privește know-how-ul.

 „Încerc să combin știința cu poezia în fiecare lucru pe care-l creez”  – interviu cu artistul Mihai PLĂTICĂ –

„Încerc să combin știința cu poezia în fiecare lucru pe care-l creez” – interviu cu artistul Mihai PLĂTICĂ –

Pentru mine, fotografia a evoluat semnificativ în ultimul timp, devenind un mediu prin care pot explora și exprima concepte complexe

„Nu am adaptat O făclie de Paște, a fost o întîlnire cu acest text”  – interviu cu regizorul Andrei COHN –

„Nu am adaptat O făclie de Paște, a fost o întîlnire cu acest text” – interviu cu regizorul Andrei COHN –

Un răspuns simplu ar fi: de întreaga comunitate, în interiorul căreia el face acest balet pe sîrmă, și de Gheorghiță.

Verde legal

Verde legal

La Malmaison, expoziția se dezice aparent de sindromul white cube-ului în favoarea unei sere care, pe lîngă plante, susține și lucrările dispuse în labirint.

 „Cum de nu i-a legat nimeni?” – interviu cu Liviu TOFAN și Irina-Margareta NISTOR –

„Cum de nu i-a legat nimeni?” – interviu cu Liviu TOFAN și Irina-Margareta NISTOR –

Am citit cartea A fost ca-n filme: cea mai mare afacere a Securității ca pe un roman polițist.

Muzica lui Brâncuși un alt fel de cronică

Muzica lui Brâncuși un alt fel de cronică

Mă gîndeam, deci, că va fi destul de interesant să revăd opera lui, așa, desfăcută, întinsă, expusă la scară mare, însă într-un registru monoton, previzibil, pe aceeași frecvență emoțională.

 Poezie și avatar. Realitatea imaginarului

Poezie și avatar. Realitatea imaginarului

Remarcabile sînt cele cîteva arte poetice ale cărții cu titlu expresiv.

„Piața de carte pentru copii este îndrăgostită de imagine” – anchetă –

„Piața de carte pentru copii este îndrăgostită de imagine” – anchetă –

Bologna este locul unde toți cei din industria cărților pentru copii se adună și unde este expus tot ce a apărut mai bun în lume în ultimul an.

„Acum am ales să vorbim despre iubire” – interviu cu regizorul Emanuel PÂRVU –

„Acum am ales să vorbim despre iubire” – interviu cu regizorul Emanuel PÂRVU –

Povestea pleacă din întrebări pe care Miruna și cu mine ni le-am pus, amîndoi fiind în ipostaze duble – și cea de copii (ai părinților noștri), și cea de părinți (ai copiilor noștri).

 Povara de pe umeri

Povara de pe umeri

Habar n-aveam ce era un atac de panică. Se întîmpla acum mai bine de douăzeci de ani.

Demonii amiezii

Demonii amiezii

Cînd se instalează, degradează eul și, în cele din urmă, eclipsează capacitatea de a da ori de a primi afecțiune

Cuţitul – reflecţii în urma unei tentative de asasinat –

Cuţitul – reflecţii în urma unei tentative de asasinat –

Urmează mai multe lovituri, în gît, în piept, în ochi, peste tot. Simt cum mi se înmoaie picioarele şi mă prăbuşesc.

„Copiii abandonați erau recuperabili, parțial recuperabili și irecuperabili” – interviu cu Ioana CĂLINESCU și Oana DRĂGULINESCU, fondatoarele Muzeului Abandonului –

„Copiii abandonați erau recuperabili, parțial recuperabili și irecuperabili” – interviu cu Ioana CĂLINESCU și Oana DRĂGULINESCU, fondatoarele Muzeului Abandonului –

Muzeul Abandonului este un proiect independent muzeal, digital și participativ, despre fenomenul abandonului copiilor, dar într-un context mai larg al culturii abandonului generalizat

„Curiozitatea și calitatea privirii sînt esențiale”  – interviu cu Adina BRĂDEANU –

„Curiozitatea și calitatea privirii sînt esențiale” – interviu cu Adina BRĂDEANU –

Mi s-a spus de multe ori că aceste note ajută, mediind întîlnirea spectatorilor cu filme pe care, altminteri, nu știu „de unde să le apuce”.

Istoria lumii în 15 orașe

Istoria lumii în 15 orașe

O vizită la Viena în 1900 însemna înfruntarea unuia dintre cele mai captivante, diverse și derutante centre urbane pe care le-a cunoscut lumea.